We raden Google Chrome aan om deze website in al haar glorie te bekijken.

🚚 Gratis verzending vanaf 24 flesjes!

Winkelwagen 0

Er zijn geen producten beschikbaar meer

Subtotaal Gratis
Verzending wordt berekend bij het afrekenen.

Dit nieuwe drankje is een mix tussen energiedrank en alcoholvrij biertje

Het Belang van Limburg: Dominiek Claes - Woensdag 3 april 2024 om 20:05 - Link

Houthalen-Helchteren - Gebotteld bij brouwerij Ter Dolen in Houthalen-Helchteren, begin mei 2024 gelanceerd. Met Goals Boost brengt jonge Limburger Wouter Dorissen een unieke drank op de markt. Een kruising tussen een energiedrank en een (alcoholvrij) bier. Het geheim? “Cascara, de gedroogde schil van de koffiebes.”

Goals biertje

Wouter Dorissen (31) is niet enkel zaakvoerder van Yungo, het jonge Genkse online marketingbureau “met een hoek af”. Hij is in zijn vrije tijd ook singer-songwriter én een gepassioneerd bierliefhebber.

“De vraag hoe ik volop van een biertje kan genieten zonder de kater van morgen, werd de kern van mijn persoonlijke missie”, zegt Dorissen. “Ik vond aanvankelijk wel een alternatief in de vele variëteiten alcoholvrij bier. Maar ik miste toch het verdovende effect van alcohol op de vermoeidheid. Dus: wat als er een manier was om energie toe te voegen aan alcoholvrij bier?”

Kruising

Na veel onderzoek, experiment en proeverij, werd Goals Boost geboren. Met dat drankje wil Dorissen alvast vernieuwing brengen in de al zo rijke Belgische biermarkt. Zie het als een kruising tussen een energiedrank en een (alcoholvrij) bier. En volgens Wouter Dorissen is daar nog heel wat ruimte. “De wereldwijde markt voor alcoholvrij bier is in volle opmars”, stelt de marketeer vast. “Volgens cijfers van het gerenommeerde bureau Global Market Insights was die markt in 2022 wereldwijd al ruim 22 miljard dollar waard. Tot in 2032 wordt een jaarlijks groeipercentage van 5,5 procent voorspeld.”

Wouter met zak cascara

Onderscheiden

Er zijn natuurlijke grote en verschrikkelijk grote brouwerijgroepen die dat ook weten. Het moest dus meer zijn dan een ‘simpel’ alcoholvrij bier. “Wij willen ons onderscheiden door het gebruik van het ingrediënt cascara, de gedroogde schil van de koffiebes die natuurlijke cafeïne bevat en een fruitige smaak oplevert. Dat ingrediënt creëert een verfrissende en verkwikkende ervaring, zonder de negatieve effecten van alcohol. Goals Boost is dus niet enkel een alternatief voor alcoholhoudend bier, maar ook voor energiedranken. Ons grote geheim is niet zozeer de toevoeging van cascara, maar het precieze moment in het brouwproces waarop het wordt toegevoegd”, legt Wouter Dorissen uit.

Patenten

De patenten zijn ondertussen in aanvraag. En de plannen zijn ambitieus, stelt Dorissen. Als marketeer kent hij de weg ondertussen wel. Een flesje Goals Boost zal voor de particulier ongeveer 2 euro kosten. “De komende twee jaar focussen we ons op de verkoop in België en Nederland, niet enkel via de sociale media en onze webshop, maar ook via het bezoek aan drankenhandels, horecazaken, sportclubs en organisatoren van grote evenementen. Daarna komen de rest van Europa en zelfs de Verenigde Staten aan de beurt. En het zal niet het laatste bier zijn dat wij op de markt brengen met ons Hasseltse bedrijf Goals Beverages.”